hell-girl

hell-girl

hell-girl

hell-girl

چرا مردان خودارضایی میکنند؟

قدم اول برای حل بحران این است که از انجام این عادت توسط همسرتان به صورت قطعی مطلع شوید، در غیر این صورت اگر بخواهید مشکل خودارضایی‌اش را با او در میان بگذارید و او این کار را انجام نداده باشد، با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید.

اگر همسر فرد از این ماجرا مطمئن بود باید چه کند؟

بهترین راه این است که این مسئله را با همسرش در میان بگذارد و به او بگوید از این ماجرا اطلاع دارد. خانم‌ها باید سعی کنند در زمان مناسب این مسئله را با همسرشان در میان بگذارند و بدون اینکه بخواهند به او متلک بیندازند یا سرزنشش کنند اصل موضوع را همانطور که هست بیان کنند و دلایل همسرشان را بشنوند.


ممکن است خانمی با دیدن صحنه‌ی خودارضایی همسرش، از او دلزده شود. در این صورت باید چه کاری انجام داد؟

خیلی وقت‌ها مشکلاتی که منجر به انجام خودارضایی می‌شود به رابطه‌ی جنسی با شریک ربطی ندارد و فقط به دلیل مشکلات روحی و فردی است که تایید این مسئله هم باید توسط پزشک انجام شود و خیلی منطقی نیست خانم بخواهد برای این موضوع خودش را ناراحت کند و مدام این فکر منفی را در ذهنش پرورش دهد که «همسرم چون من را دوست ندارد، یا چون من راضی‌اش نمی‌کنم» خودارضایی می‌کند.اما اگر به محض بیان موضوع، همسرتان به شما بگوید به دلیل اینکه از رابطه‌ی جنسی خودش با شما لذت نمی‌برد دست به این کار می‌زند آن موقع است که خانم حق دارد دلگیر شود. اما جای نگرانی نیست چون این مشکل با همراهی زوج حل می‌شود نه قهر و دلگیری.


آقایی که در دوران مجردی خودارضایی انجام می‌داده، بعد از ازدواج هم ممکن است طبق عادت و اعتیادی که در این سال‌ها وارد زندگی‌اش شده این کار را ادامه بدهد.


مسئله دیگر نبود رابطه‌ی عاطفی و احساسی با همسر و رضایت‌بخش نبودن رابطه‌ی جنسی این افراد است. مردانی که در کنار همسرشان احساس آرامش ندارند ممکن است دست به این کار بزنند.


مسئله‌ی مهم دیگر هم اختلالات روحی است که نباید از آن غافل شد و باید حتما آن را زیر نظر پزشک درمان کرد.


بعضی وقت‌ها مردان مشکلاتی مانند زود انزالی، دیر انزالی و اختلال نعوظ دارند اما به جای اینکه به فکر درمان باشند، از رابطه با همسرشان اجتناب می‌کنند و دست به خودارضایی می‌زنند.


بعضی خانم‌ها از این شکایت دارند که همسرشان بعد از دوره‌ی بارداری و زایمان، و در اثر مدتی دوری از رابطه جنسی، شروع به خودارضایی می‌کند، دلیل این اتفاق چیست؟


از آنجایی که ممکن است رابطه‌ی جنسی در زمان بارداری و تا چند هفته بعد از زایمان وجود نداشته باشد، آقایان به دلیل نیاز جنسی که در بدن شان است رو به خودارضایی می‌آورند. این درحالی است که خانم‌ها تا قبل از ماه هشتم بارداری در حالت عادی منعی برای برقراری رابطه‌ی جنسی ندارند. از آن طرف بعد از آن هم بسته به نوع زایمان می‌توانند بعد از 4 تا 8 هفته رابطه‌شان را شروع کنند اما بعضی از زوج‌ها از ابتدای بارداری تا چند ماه پس از زایمان رابطه‌ی جنسی‌شان را به شکل کامل فراموش می‌کنند و در این موقعیت ممکن است آقایان نتوانند این وضعیت را تحمل کنند و روی به خودارضایی بیاورند.


اما خب ترک خودارضایی راه های زیادی دارد که باید آنها را اجرا کنند و به زندگی سالم جنسی بازگردند.


منبع: سیمرغ

مشاوره ازدواج چیست؟

مشکلات ارتباطی، مشکلات مربوط به رابطه جنسی، بد خلقی و حتی بیماری می توانند منجر به بروز اختلاف درزندگی زناشویی شوند. 

مشاوره ازدواج چیست؟

گاهی اوقات زوجین برای کنترل اختلافات و استرس های خود در زندگی به مشاور ازدواج یا مشاور زوجین مراجعه می کنند تا روابط خود را بهبود ببخشند. در ادامه به تعریف مشاوره ازدواج می پردازیم.

مشاوره ازدواج یکی از انواع مشاوره روانشناسی میباشد که تمرکز آن بر روی موضوعات مربوط به ازدواج است.

این خدمات میتوانند برای شرایط پیش از ازدواج و یا حتی بعد از ازدواج مورد استفاده قرار بگیرد.

اهمیت استفاده از خدمات مشاوره ازدواج چیست؟

فرض کنید که همسر شما از سر کار به خانه برمی گردد و از چرب بودن کابینت ها ایراد می گیرد.

سپس با ترش رویی ساکت می شود و برای چند هفته با یکدیگر صحبت نمی کنید.

در این میان مشکلات مربوط به پول یا دیر برگشتن همسر به منزل نیز وجود دارد.

رابطه ی شما رو به خراب شدن است و هردوی شما این را می دانید.

اما مطمئن نیستید که چگونه باید مشکلات خود را برطرف کنید در اینجاست که به مشاوره ازدواج نیاز دارید

مشاوره ازدواج به شما کمک کند رابطه خود را از نو بسازید.

همچنین ممکن است از طریق مراجعه به مشاور ازدواج پی ببرید که جدایی برای هر دوی شما بهتر است.

در هر حال مشاور ازدواج به شما کمک می کند روابط زناشویی را بهتر درک کنید و برای زندگی خود تصمیمات عاقلانه بگیرید.

مشاوره ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج که زوج درمانی نیز نامیده می شود به زوجین کمک می کند به اختلافات میان خود پی ببرند و آن ها را حل کنند و بدین طریق به رابطه ی خود بهبود ببخشند

مشاوره ازدواج راه حل هایی را پیش پای زوجین می گذارد تا از طریق آن ها بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با تفاوت های خود کنار بیایند و زندگی سالم تری را در پیش بگیرند.

مشاورین ازدواج افرادی هستند که مجوز روانشناسی دارند.

حرفه آن ها زوج درمانی یا خانواده درمانی نیز نامیده می شود.

این روان شناسان خدماتی مشابه با سایر روان شناسان برای سلامت ذهن ارائه می دهند.

اما تمرکز ویژه ای بر روی روابط زوجین دارند. دوره ی مشاوره ازدواج اغلب کوتاه مدت است.

ممکن است تنها پس از گذشت چند جلسه از مشاوره ازدواج بتوانید مشکلات خود را حل کنید.

از طرف دیگر امکان دارد مشاوره ازدواج چندین ماه طول بکشد.

بخصوص اگر مشکلات زوجین شدت زیادی گرفته باشند.

معمولا یک بار در هفته باید با مشاور ازدواج ملاقات کنید.

منبع: مشاوره ازدواچ

چرا خانم ها خیانت می کنند؟

چرا زنان به شوهران خود خیانت می کنند؟ در اینجا به ۱۰ مورد اشاره می کنیم که شاید بعضی از آنها شما را متعجب کنند.

انتقام جویی

گاهی بی وفایی یک زن از حس انتقام جویی او ناشی می شود. گاهی زنان بر خلاف میل باطنی خود به شوهر خود خیانت می کنند تا به او بفهمانند حس مورد خیانت قرار گرفتن چه قدر دردناک است. و جالب اینکه در خیلی از موارد این حربه زنان جواب می دهد. دکتر بنی وِیل می گوید ” مردها به اندازه زنان احساساتی نیستند بنابراین در اکثر مواقع درد و رنج ناشی ازانواع  خیانت همسر را درک نمی کنند، مگر اینکه خودشان طعم آن را بچشند.” زنان با این کار در واقع می خواهند  شرایطی برابر با  شوهر خود داشته باشند چون احساس می کنند آنچه تا به حال به آن پایبند بوده اند دیگر اعتبارو ارزشی  ندارد.

بی تفاوتی همسر

گاهی بی وفایی زنان از احساس نادیده گرفته شدن یا بی تفاوتی همسر نسبت به مسائل و مشکلات ناشی می شود.  روث هوستون، کارشناس و موسس سایت معتبر infidelityAdvice.com، می گوید ” اکثر زنان ابتدا سعی می کنند به همسرشان بفهمانند که مشکلی وجود دارد و چیزی آنها را ناراحت کرده است.  اما اگر شوهر متوجه این اشارات غیرمستقیم نشود، به همسر خود بی اعتنایی کند یا گلایه های او را جدی نگیرد، زن به خیانت روی می آورد چون احساس می کند راه دیگری نمانده است.”

احساس ناامنی و خلاء عاطفی

زنان نیاز دارند که دوست داشته شوند و مورد تحسین و قدردانی قرار گیرند. مییرز، کارشناس خانواده، می گوید ” خیانت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که زنی احساس کند آن طور که باید و شاید مورد علاقه و توجه همسرش قرار نمی گیرد و همسرش قدر او را نمی داند. معمولاً زنان به سمت مردهایی دیگر جذب می شوند چون از زبان آنها تعریف ها و تحسین هایی را می شنوند که از زبان شوهر خود نمی شنوند.” زنان دوست دارند همیشه به چشم همسرشان خاص و فوق العاده باشند و تشنگی و عشق او را احساس کنند.

بازگشت به روابط قبلی

میرز می گوید ” بازگشت به روابط قبلی راهی آسان برای یافتن کسی است که بتواند کمبودهای زندگی زنان را برای مدتی کوتاه جبران کند. البته این راه حل بسیار مقطعی است و نمی تواند تاثیر ماندگاری داشته باشد. البته آنچه زنان می خواهند شخص قبلی نیست بلکه یا احساساتی است که در رابطه قبلی تجربه کرده اند و یا دیدی است که در آن زمان نسبت به خود داشته اند.” به عقیده ویل ” بازگشت به روابط گذشته باعث می شود زنان احساس جوانی، سرزندگی و جذابیت کنند. ”

رابطه طولانی و یکنواخت

اکثر زوج هایی که برای مدت طولانی با هم زندگی کرده اند، کم کم احساس می کنند آن حرارت و عشق روزهای اول را ندارند. بومن، کارشناس خانواده، می گوید ” روزهای اول یک رابطه زمانی هستند که احساس می کنید انتخاب شده اید و مورد توجه و علاقه هستید. اما در مورد روابط طولانی قضیه کاملاً متفاوت است چون دیگر هورمون هایی که در اوایل رابطه با دیدن طرف مقابل در بدنتان ترشح می شد کمتر شده اند.” البته این مشکل اجتناب ناپذیر نیست و تکنیک هایی برای مبارزه با احساس یکنواختی و تولید دوباره هورمون ها وجود دارد. مثلاً می توانید هر روز همسر خود را به مدت ۲۰ ثانیه در آغوش بگیرید و حرف های عاشقانه بزنید. ویل می گوید ” نکته جالب اینکه عدم وجود اختلاف و مشاجره همیشه نشان خوبی نیست. دعوا و جدل گاهی عشق ما را بیشتر می کند. آمار نشان می دهد زوج هایی که همیشه رابطه ای آرام و بدون تنش دارند بیشتر در معرض خطر خیانت و بی وفایی هستند.”

ترس از خیانت شوهر

بسیاری از زنان خیانت و بی وفایی را جزئی جدایی ناپذیر از شخصیت مردان می دانند و به همین دلیل همیشه دچار استرس و ترس هستند، حتی اگر شوهرشان واقعاً به آنها خیانت نکند. گاهی بی وفایی و شروع یک رابطه مخفیانه راهی است برای کاهش این اضطراب.

روابط زناشویی سرد و یکنواخت

زوج هایی که برای مدت طولانی در کنار هم زندگی کرده اند معمولاً از یکنواختی و سردی روابط جنسی شکایت می کنند. در پژوهشی که در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت، ۸۱ درصد از زنان می گفتند روابط زناشوییشان سرد و قابل پیش بینی شده و دیگر جذابیتی ندارد. مِیِر می گوید ” گاهی زنان برای ایجاد تنوع و تجربه های جدید  مرتکب خیانت و بی وفایی می شوند.”

نبود نقاط مشترک

اگر زنی احساس کند که دیگر دغدغه یا علاقه مشترکی با شوهر خود ندارد، ممکن است به طرف کس دیگری جلب شود که این دغدغه ها و علایق را دارد. اکثر زوج ها در روزهای اول آشنایی احساس می کنند کسی را پیدا کرده اند که مثل آنها فکر می کند و با آنها همدل و همفکر است. اما در بسیاری از موارد بعد از چند سال این احساس از بین می رود. هوستون می گوید ” بعضی از زنان برای مبارزه با احساس تنهایی و خلاء  به بی وفایی روی می آورند. ”

بیماری

زنانی که به بیماری ها خطرناک مانند سرطان سینه مبتلا می شوند، ممکن است ناگهان دیدی متفاوت به زندگی پیدا کنند، همه قسمت های زندگی خود را از اول مرور کنند و به مرگ و نیستی بیشتر فکر کنند. بومن می گوید ” بدتر اینکه این زنان ممکن است احساس کنند  درست زمانی که بیش از همیشه به شوهرانشان نیاز داشته اند تنها مانده اند و دیگر مورد توجه شوهرانشان نیستند. احساسات این زنان آسیب پذیر می  شود و برای جبران این کمبودها و احساسات منفی به خیانت روی می آورند. این احتمال هم وجود دارد که احساس کنند زمان زیادی برایشان باقی نمانده و باید از زمانی که دارند بیشترین استفاده را بکنند. ”

جلب توجه و ماجراجویی

ویل عقیده دارد “زنان ممکن است احساس کنند که کسی قدر آنها را نمی داند. آنها همه زمان خود را به کارهای خانه اختصاص می دهند، کارهای خانه را انجام می دهند، از بچه ها مراقبت می کنند… حتی بسیاری از آنها بیرون از خانه هم کار می کنند. آنها می خواهند مورد احترام قرار بگیرند و ارزش  زحمت هایشان شناخته شود.” هوستون می گوید ” زنان همچنین به دنبال کمی هیجان و سرگرمی در زندگی هستند . بسیاری از این زنان تنها به کمی محبت و توجه نیاز دارند. زنی که در زندگی زناشویی خود از شادی و هیجان و تنوع کافی برخوردار باشد و رابطه ای گرم و صمیمی با شوهر خود داشته باشد هرگز خیانت نمی کند.”

منبع: عصر شهروند